Michaela Wahlqvist

Alla inlägg under mars 2012

Av Wahlqvist - 28 mars 2012 14:19

Någon som gör som han själv vill. Och klättrar överallt..
Älskade fluffe<3 


       

~ Peace     

Av Wahlqvist - 26 mars 2012 13:15

Vaknade rätt sent idag, satte mig och kollade mailen, och gissa vad jag såg?? Jag hade fått ett mail från Infokomp om att jag kommit in på Matematik B och Svenska B!! Gissa om jag är glad :D Så nu har jag ägnat typ 20 min till att läsa igenom alla saker läraren hade skrivit. Och nu är det bara att gå till Vägledningscentrum och fixa lite saker! Sen är plugget igång! :D Ska bli skönt att komma igång igen faktiskt. Så att jag kan få mitt slutbetyg någon gång!

Så nu är jag riktigt glad! 

Jag har även kommit på vad jag ska plugga sen. Psykolog. Jag känner att jag vill hjälpa människor och jag tycker bättre om att jobba med en person i taget än i en större grupp. Så jag hoppas att det kommer vara rätt för mig. Var ju inne på Lärare innan, men hade samtidigt funderat på att bli psykolog, och just nu känns det som att det är det jag vill. Men än är det ett tag kvar till jag kan söka in till universitetet, så jag ska väl inte stressa fram något som jag kanske ångrar senare.. Men fundera kan man ju alltid göra!

~ Peace out     

Av Wahlqvist - 24 mars 2012 09:05

Tjo!

Vi städade ju som sagt hos Phoenix igår och detta är vad man fick tillbaka för att man gjorde fint och mysigt i buren..

 

Luddet låg borta i hörnet igår. Nu ligger den...ja, så här :)

(Toarullen var oxå hel igår..) :P


Gick ut en sväng igår eftermiddag när älsklingen var ute och spelade basket. Det var perfekt fotoväder!
Här är några av resultaten..Enjoy!


        

~ Peace   

Av Wahlqvist - 23 mars 2012 16:23

En sval bris, blå himmel med vita fluffiga moln och fåglar som kvittrar..Kan det bli mycket bättre? Jag tror att det är svårslaget ;) Det skulle vara en kall cola med is och en limeskiva i, i så fall. Nom nom.

Funderar på att gå ut och fota..Älsklingen är och spelar basket så jag tänkte att när jag ändå har lite tid för mig själv kan jag gå ut och gå en runda! Vi får se hur det blir.
Har städat buren hos Phoenix idag..Han var lika glad över att vara på fleecefilten som vanligt. Lite svårt att sila pelletsen när han hela tiden ställer sig mitt under spaden dock xD Men det löser sig alltid!

Kristoffer hade på sig sina silkesbyxor igen och för tredje gången så springer Phoenix in i dom när vi sitter på golvet. Springer upp för byxbenet, stannar vid Kristoffers knäveck och bygger bo xD haha, han är rolig han :P

Han fick också tillbaka sin stora hushålls pappers rulle till buren och han har hållt på med den halva dagen. Får se hur länge den håller :P (Inte så länge när den är i hans ägor..)


Sen har jag varit och sagt upp min lägenhet, jag kan fortfarande inte tycka att det känns särkilt rätt..Tyckte om den, men jag kommer inte ha råd över sommaren, med tanke på att man inte får studielån då. Och jag hinner inte samla ihop så mycket tills dess. Så det blev så att jag fick säga upp den. Vilket också innebär att vi måste flytta iväg alla saker och packa ner allt i kartonger igen. Hmm.. Tur att man har tre månader på sig i alla fall :)

Ska flytta över det mesta till Kristoffers lägenhet och så ska vi bo där. Hoppas att vi kan söka till en tvåa eller trea snart, så att vi kan bo lite större.


Nej nu ska jag nog banne mig ta och gå ut en stund. Känns rätt fel att sitta inne framför datorn när de är så sjukt fint väder ute :D Ha de gött! Fler foton kommer snart..Så kika gärna in igen!


~ Peace   


Av Wahlqvist - 21 mars 2012 16:46

Just kommit hem från en URSKÖN fotorunda. Gick till stallet och sen till skogen, och gissa vad jag lyckades fånga på bild?

That's right, a rabbit :D Inte så skarp bild, men han sprang SKEEEETsnabbt.. XD




Yaay, kul att jag fick med den i alla fall. Sen gick jag tillbaka till hästarna igen och såg två stycken till springande åt andra hållet, och en av hästarna fick FLIPP och galloperade iväg..


Sen träffade jag på världens mysigaste kattunge..


  


Det var en liten del av mitt äventyr idag!
- Mer bilder kommer inom kort :3
~ Peace      

Av Wahlqvist - 21 mars 2012 12:46

Hej hopp!

Då var de onsdag igen.

Har just haft Fille ute på fleecefilten och han älskar det. Han har också fått massa gurka..Nom nom!
Här har ni en kille som älskar att mysa på fleecefilt och i mina pjamasbyxor.. Enjoy! 


   



~ Peace     

Hmm

Av Wahlqvist - 18 mars 2012 18:11

Alltså jag vet inte om ni har någon aning, men ska rysk vintervit dvärghamstrar pipa? Phoenix kan ligga i sitt ludd och sova och så börjar han helt plötsligt att låta, först är det inte så högt, sen blir det högre. Men han äter normalt och biter sönder toarullarna som vanligt, och dricker vatten gör han med. Frågan är om han drömmer..Vilket i så fall bevisar att djur också har känslor och tankar, för er som inte trodde det. Jaja, hoppas att det är så att han drömmer i vilket fall! ~ 


Imorrn måste jag på möte i stan..Inte så kul, jag hoppas verkligen att inte mötet är långt. Men man vet ju aldrig med ams, dom kan ju vilja att man sitter i åtta timmar i sträck och lyssnar på någon som pratar om HUR man söker jobb. Hur svårt kan det vara? Ta ditt cv och ditt personliga brev, gå till affären eller vart du nu ska söka, va dig själv, ha gott humör så löser det sig. Känns som att man redan vet hur man gör.. Men jag får väl ge det en chans. Ska va där vid nio imorrgon bitti så jag får vakna tidigt >-< Jag vet att jag inte ska klaga, för vissa går upp SKITtidigt, men usch i alla fall xD


Idag har jag inte gjort ett dugg..Vi har tvättat, det är det. Inget annat. Lite trist, det var så molnigt och såg ut som att det skulle börja regna när som förut så jag ville inte gå ut och fota då. Jag ska gå en runda imorgon efter mötet om det är fint väder, annars får det väl vänta ÄNNU längre :/


Snart kanske jag dock slipper dessa möten och besök hos ams. Har sökt in till Matte B, Svenska B, och Engelska B, och håller tummarna för att jag kommer in. Då kan jag strunta i ams och allt det där och bara fokusera på slutbetyg, eftersom det är det jag vill göra. Inte så kul att söka jobb när man inte är intresserad av det nu. Och jag vet att man måste ha utbildning för att få ett bra jobb. Och jag tänker kämpa för det nu!

Även fast vissa personer, nämner inga namn, (ams), trycker ner en och säger att man inte passar in, bara för att man har en sjukdom. Hatar sånt folk som måste hålla på och vara taskiga för det. Speciellt när det är deras jobb att hjälpa en, inte att se ner på en och trycka ut en ur mängden..Trist.


Men jag hänger i, och tänker inte låta EN person göra att jag ger upp allting!

Världen här kommer jag!


~ Peace   

Av Wahlqvist - 17 mars 2012 10:58

Vaknade halv nio idag  och hoppade nästan upp ur sängen. STÄDHUMÖR, så jag började plocka undan ALLT som låg på golvet..Damsugade överallt och tvättade rent toan och handfatet. Känner mig lite duktig nu :) Sen gick vi över till min lägenhet och städade där med. Rätt rörigt på golvet..Och nu är klockan elva. En och en halv timme. Helt okey, enligt mig.

Nu ska jag inte göra någonting! Mohaha, sitta och ta de lungt :3 Kompisarna kommer över senare och hämtar oss så ska vi till deras nya lägenhet och se på film och dricka gott! Härlig kväll.


Hade lust att gå ut och fota, men vädret tillåter det inte.. Regnet hänger i luften och det blåser kallt :/ Får ta det en annan dag. Kanske tar med kameran ikväll och fotar folket, det får vi se ^-^

Och eftersom vi kanske ska dricka kan vi ju inte få skjuts hem, så vi får gå en halvtimme i mörkret O.o men en promenad kan ju vara skönt. Det är mörkret jag inte gillar..


Nu ska jag städa hos lilla Phoenix och låta honom springa runt på hans fleece-filt(stavning) och mysa. Han älskar den! :D Och toarullarna har inte en chans när Sir Chew-a-lot är i farten!
 

Mina Damer och Herrar .... SIIIIIIIIR CHEW-A-LOT!!


 



~ Peace     

Bloglovin'

Follow on Bloglovin
Vad tycker Du om mina foton?
 Jättefina!
 Fina
 Sådär..
 Inte så fina
 Gillar dom inte alls!

Gästboken

17 besvarade frågor

Senaste inläggen

Vilka länder kommer mina besökare ifrån?

Flag Counter

Arkivet

Bloggportalen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Muspekare

Chrome Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards